Invoering herziening kwalificatiestructuur

Marketing & communicatie over de herziening

15-08-2016
Tips vanROC van Twente, ROC TOP, Herziening MBO, JOB, Cbon

Hieronder staan enkele voorbeelden van communicatie-uitingen die mbo-scholen toepassen om hun docenten en/of studenten te informeren over de komende herziening. Bijvoorbeeld: de Keuzekrant van ROC van Twente en een poster van ROC TOP.

Herziening MBO, JOB en Servicepunt IHKS
Studenten die vanaf augustus 2016 starten met een opleiding krijgen te maken met keuzedelen. Het is belangrijk om studenten in aanloop naar hun keuze goed te informeren over de mogelijkheden die keuzedelen bieden en hun te begeleiden bij deze keuze. Hier vindt u materiaal dat u kunt gebruiken voor het informeren van de student.

Servicepunt IHKS, Herziening MBO, SBB en Cbon
Eén onderdeel bij de invoering van de herziene kwalificatiestructuur is de bpv. Een aantal organisaties heeft communicatiemiddelen ontwikkeld, waarin kort en bondig wordt weergegeven wat voor de bpv hetzelfde blijft en wat er (inhoudelijk) verandert. Wij hebben deze middelen voor u op een rijtje gezet. 

Keuzekrant ROC van Twente
Bij het ROC van Twente wordt volop aan de ontwikkelingen van alle keuzedelen gewerkt. In de Keuzekrant die in mei 2015 is uitgegeven en bestemd is voor personeelsleden, vo-scholen en overige geïnteresseerden, leest u alles over de veranderingen en ontwikkelingen.

Poster ROC TOP
ROC TOP ontwerpt posters die maandelijks via intranet en op borden door de school geplaatst worden om docenten te informeren over de herziening. Een voorbeeld vindt u hier.

Meer weten over deze voorbeelden? Neem dan gerust contact op via info@ihks.nl of bel naar 0348 - 75 35 99.